(ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΑ ΠΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ)
Μετά τα σκανδαλώδη κατά πολλούς
συμβάντα των τελευταίων ημερών και την παραφιλολογία γύρω απ’ αυτά, καλό είναι
να θυμηθούμε το Ευαγγέλιο του Κυρίου μας και τη φράση που είπε μπροστά στους
πονηρούς Φαρισαίους, όταν του παρουσίασαν την μοιχαλίδα γυναίκα, στην
προσπάθειά τους να τον παγιδεύσουν, με αυτά που δίδασκε υπέρ ελέους και
καλοσύνης, μ’ αυτά που έγραφε ο Νόμος του Μωυσή, περί λιθοβολισμού, όσοι
συλλαμβάνονται για μοιχεία.
Είπε ο Μόνος Δικαιο-Κριτής «…ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω…»
(Ιωά. 8, 7), θέτοντας το μανιασμένο πλήθος που μαζεύτηκε για να λιθοβολήσει την
μοιχαλίδα γυναίκα, σε «στήλη άλατος», που μεταβλήθηκε σ’ ένα εσωτερικό
ανέκφραστο φόβο, ότι κάποιος έβλεπε εκείνα την ώρα και τα δικά τους βαθύτερα
της ψυχής τους και τα αμαρτήματά τους. Ούτε
μια γλώσσα δεν είχε τη δύναμη να κινηθεί, να ξανακάνει τον έλεγχο στην
μοιχαλίδα.
Οι πρώην αγέρωχοι δικαστές της
αμαρτωλής γυναίκας έστεκαν τώρα αφοπλισμένοι, ένιωθαν αυτοί τώρα σαν ένοχοι
μπροστά στον κριτή, άφωνοι, ακίνητοι, λες κι ήταν καρφωμένοι στη γη,
αλυσοδεμένοι από την ενοχή τους.
Όταν συμβεί ένα συμβάν, το γνωρίζουν αληθώς 3
εμπλεκόμενοι φορείς.
2. Ο πράττων ή οι πράττωντες την αμαρτία
3. Ο παθών ή οι παθόντες, της ανομίας ή της κακόβουλης πράξης
Οποιοσδήποτε άλλος, εκτός από τους
πιο πάνω τρεις φορείς, ως 4ος
φορέας, είτε δεν γνωρίζει, είτε γνωρίζει μερικώς την αλήθεια (ανάλογα αν
ήταν στη σκηνή της πράξης), είτε παρακινείται εκ πλάνης ανάλογα φυσικά με τις
κοσμικές του πεποιθήσεις και προσκολλήσεις.
Αλλά και πάλι μήπως αγνοούμε, πως η ίδια η πολιτεία ΑΔΙΚΗΣΕ κατά καιρό πολλούς συνανθρώπους μας, είτε για να κουκουλώσουν τα κακώς κείμενα ανώτερων ισχυρών φορέων, είτε προσπαθώντας να περάσουν τροπολογίες που εξαθλιώνουν τις κατώτερες οικονομικά τάξης;
Πάμπολλες φορές η κρίση των ανθρώπων ήταν καταδικαστική για πολλούς ανθρώπους, που έχασαν όχι μόνο τα δικαιώματά τους, αλλά στερήθηκαν ακόμα και την ιδία τους τη ζωή…
Να σας θυμίσω μερικά ιστορικά και
σύγχρονα γεγονότα, και τουτέστιν ο λόγος, απλά για να προβληθεί τα του αληθές ο
λόγος και όχι να θεωρηθεί ως μια γενική αναφορά:
Ο άνθρωπος έχει θεσπίσει χίλιους δυο
κανονισμούς και διατάγματα και πολλά εξ αυτών αναιρούν το άλλο, ώστε να
χρησιμοποιείτε κατά δοκούν, κάθε νομοσχέδιο ανάλογα με την περίπτωση
συμφερόντων που κρύβονται… Ούτε δικαιοσύνη, ούτε αγάπη, ούτε ειρήνη δεσπόζει στους
νόμους των ανθρώπων. Γιατί άραγε;
Διότι συνήθως πετάμε το διαμάντι! Το νόμο του Θεού! Αν οι ανθρώπινοι
νόμοι δεν συνάδουν με το νόμο του Θεού, πως θα περιμένουμε βελτίωση; Ας το
καταλάβουμε καλά! Δεν χρειάζονται πολλοί νόμοι και απειλές. Αν εφαρμόζαμε το
χρυσό κανόνα, «…Όπως θέλετε να σας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, έτσι ακριβώς
να τούς συμπεριφέρεσθε κι εσείς…» (Λουκ. 6,31), λόγια απλά, εύκολα,
κατανοητά, δεν θα θέλαμε εν διαρκή να παίρναμε τη θέση του ΚΡΙΤΗ για ν’
αποδώσουμε ευθύνες!
Οι βεβιασμένες αποφάσεις οδηγούν κατά
99% σε λάθος αποτελέσματα… Όταν εκδικάζεται οποιοσδήποτε άνθρωπος, χρειάζεται σωφροσύνη
και ηρεμία στο να παρθούν οι σωστές αποφάσεις, με βάση τα αίτια και την πράξη
που προκλήθηκε... Το να δείχνουμε τα λάθη του άλλου είναι πολύ εύκολο... Το να
δούμε όμως τα δικά μας λάθη δυσκολευόμαστε! Στην ερώτηση «Σύ ουν τί λέγεις;»
όχι μόνο έχουμε άποψη, αλλά τρέχουμε και να λιντσάρουμε ως δικαιοκρίτες τον
«πράξαντα» την αδικία!
Θα μου πείτε τώρα κάποιοι, «…καλά θ’
αφήσουμε τις πράξεις των ανθρώπων κατά και εις βάρος άλλων συνανθρώπων τους
ατιμώρητες;…»
Όχι, δεν είπα αυτό! Αλλά μέχρι να εξεταστούν, όλα τα στοιχεία, και εφόσον υπάρχουν τρανταχτά στοιχεία που να σηματοδοτούν το γεγονός, (της όποιας παρανομίας), ας αφήσουμε την υπόθεση να το χειριστούν οι αρχές, ευχόμενοι υπέρ μετάνοιας του «πράξαντος» και όχι να τρέχουμε να καταστρέψουμε το σπίτι του, ή το ναό, ή το γραφείο του ή τον εργασιακό του χώρο που συνήθως συχνάζει. Ποιος μας βεβαιεί ότι την όποια πράξη, δεν την προκάλεσε ο αποκαλούμενος «παθών»;
Καλό θα ήταν ν’ ανεβάσουμε στις καρδιές μας, τον σύντομο αυτόν, αλλά και σωτήριο, νόμο του Θεού, που αποτελείται από δώδεκα λέξεις και μόνον «…καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως…» Λουκ. (6, 31)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου